Maas geeft opnieuw cheque aan Prinses Máxima Centrum na genezing van kanker

Utrecht – Vier jaar na zijn eigen diagnose reikt Maas (11) een cheque van €65.000 uit aan het Prinses Máxima Centrum voor kinderkanker. In 2020 kreeg Maas te horen dat hij kanker had, maar nu is hij helemaal genezen.

In 2020 veranderde het leven van Maas en zijn familie compleet toen hij de diagnose kanker kreeg. Hij moest een lange en zware behandeling ondergaan en verbleef maandenlang in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht. Dankzij de goede zorg van de artsen en zijn eigen doorzettingsvermogen herstelde Maas volledig.

Genezen en nieuwe doelen

Nu, precies vier jaar later, is Maas kankervrij en wil hij anderen helpen. “Ik weet hoe moeilijk het is om zo ziek te zijn,” vertelt Maas. “De artsen hebben mijn leven gered.” “Nu wil ik iets terugdoen, niemand mag dit meemaken.”

Tijdens een speciale bijeenkomst in het Prinses Máxima Centrum gaf Maas een cheque van €65.000 aan de onderzoekers. Dit bedrag is opgehaald door Stichting Maas, die geld inzamelt voor onderzoek naar kinderkanker. De stichting haalt geld binnen via donaties, evenementen en de verkoop van producten in de webshop ‘De Avonturen van Maas’. Het geld gaat naar belangrijk onderzoek dat de behandeling en overlevingskansen van kinderen met kanker moet verbeteren.

Steun voor belangrijk onderzoek

Met de donatie aan het Prinses Máxima Centrum dragen we bij aan het onderzoek ‘van ‘t lab naar ‘t bed’. In dit onderzoek worden in korte tijd heel veel mogelijke kandidaat-medicijnen getest om te kijken of ze effect hebben op bepaalde genetische of moleculaire zwaktes van een tumor. Bij een positief resultaat en geschiktheid van het medicijn kunnen kinderen direct geholpen worden!

Een blijvende impact

Voor Maas betekent deze donatie meer dan alleen geld geven. “Ik hoop dat mijn bijdrage ervoor zorgt dat er in de toekomst nog meer kinderen genezen, net als ik,” zegt hij trots. “Elke euro die we inzamelen brengt ons dichter bij een medicijn dat kinderkanker kan verslaan.”

Stichting Maas blijft zich ook na deze donatie inzetten voor het Prinses Máxima Centrum. De stichting wil zo veel mogelijk kinderen helpen om te genezen, net zoals Maas dat heeft gedaan. “De strijd is nog niet voorbij, maar we komen steeds dichterbij een oplossing,” zegt Maas vastberaden.

Voor meer informatie over de stichting en hoe te doneren, bezoek de website.

Nieuw project

Nu werkt Maas aan zijn volgende project: “De Avonturen van Maas in het Bakparadijs”, een (kinder)bakboek vol heerlijke recepten en inspirerende verhalen. Hiermee wil hij nóg meer geld inzamelen en impact maken om kinderkanker te bestrijden.

“Nu kan ik twee passies combineren: Mijn wens voor een magisch medicijn en bakken”

Het bakken is in volle gang! Naar verwachting wordt het bakboek in het voorjaar van 2025 gelanceerd.

We zijn op zoek naar bedrijven die willen samenwerken met Stichting De Avonturen van Maas. Dit kan door donaties, gezamenlijke campagnes of door een recept uit ons bakboek te adopteren. Het biedt een unieke kans om bij te dragen aan een belangrijk doel.

Het boek is nu al te bestellen via www.deavonturenvanmaas.nl

Steun Stichting Maas

Help Maas met het vinden van het magische medicijn