Samen hebben we €250.000 opgehaald voor onderzoek naar kinderkanker 💛
Wat ooit begon als een droom van Maas, is uitgegroeid tot iets wat we bijna niet kunnen bevatten.
Vandaag mochten wij namens Stichting Maas een cheque van €75.000 overhandigen aan het Prinses Máxima Centrum.
Daarmee komt het totaalbedrag dat we samen hebben opgehaald op maar liefst:
👉 €250.000
Een kwart miljoen euro voor onderzoek naar kinderkanker.
En daar zijn we ontzettend trots op.
Onderzoek naar minder zware behandelingen
De nieuwe donatie gaat naar onderzoek naar acute lymfatische leukemie (ALL), de meest voorkomende vorm van kinderkanker.
Het doel van het onderzoek is helder:
kinderen beter laten genezen met minder zware behandelingen.
Binnen het onderzoek wordt gekeken naar meer inzet van gerichte immunotherapie, een belangrijke stap richting het “magische medicijn”, waar Maas al jarenlang over praat tijdens presentaties en acties.
Een bijzonder moment voor Maas
Voor Maas was deze dag extra speciaal.
In de centrale hal van het ziekenhuis hangt een groot kunstwerk met tegeltjes die ooit zijn gemaakt door kinderen die in het ziekenhuis behandeld werden.
Toen Maas zelf patiënt was, heeft hij daar ook een tegeltje gemaakt.
En vandaag stond hij daar opnieuw.
Niet als patiënt, maar om iets terug te geven.
Dat maakte deze dag niet alleen indrukwekkend in cijfers, maar vooral heel bijzonder in gevoel.
Dit hebben we samen gedaan
Deze mijlpaal was nooit gelukt zonder alle mensen om ons heen.
Dankjewel aan iedereen die heeft geholpen, gedoneerd, meegedacht, acties heeft georganiseerd of op welke manier dan ook betrokken is geweest bij Stichting Maas.
Alles wat we doen, doen we nog steeds volledig op vrijwillige basis.
Samen laten we zien wat er mogelijk is als mensen zich inzetten voor hetzelfde doel 💛
En we zijn nog lang niet klaar.