Maerlant organiseerde voor de tweede keer een sponsorloop voor Stichting Maas. ‘Het is mooi dat we ook dit jaar geld in kunnen zamelen voor stichting Maas,’ zegt Pim Gijsbers, de docent LO die de activiteiten rondom de jaarlijkse sponsorloop organiseert en coördineert. Tijdens de jaarlijkse sportdagen liepen de leerlingen van de eerste klas op de professionele atletiekbaan van Voorne Atletiek. Vorige week donderdag liepen de brugklasleerlingen gedurende twaalf minuten hun rondjes. Het weer werkte niet altijd mee, maar dat mocht de pret niet drukken. De eerste vier klassen liepen alleen, en Maas vertelde kort waarom hij hier stond, meeliep en aanmoedigde. Toen er donkere wolken aankwamen, besloten ze dat de overige klassen tegelijk zouden lopen. Het was hartverwarmend om zoveel leerlingen samen te zien lopen.

Duinrell en ijsjes

Maerlant telt dit cursusjaar 15 verschillende brugklassen. De sponsorloop werd per klas gehouden, en elke klas had twaalf minuten de tijd om zoveel mogelijk rondjes te lopen. De leerlingen hadden zelf sponsors gezocht voor hun rondjes. De klas die het meeste geld ophaalde, mag een dagje naar Duinrell. Veel andere klassen kunnen een ijsje halen bij Twice in Brielle. Het enthousiasme en de inzet van de leerlingen was geweldig om te zien.